Page Abstract

1. Main
The main page of this blog. You are here. Page that collects photos from our plants collection(mainly orchids) that are flowering at the posted time.

2. About TBV
Introduction of TBV and Bera district (where TBV is)

3. About Pahang
Anything about the state of Pahang, such as interesting places to visit, activities of the population and many more.

4. Diseases
Share about the common diseases always occur to your orchid in the tropical climate.

5. Fungicide
The type of fungicide available in Malaysia to treat the plant's diseases.

6. Pesticide
The type of pesticide available in Malaysia to treat the plant's pest.

7. Fertilizer
The fertilizers that we use for our plants.

8. Nature
Any photo about the beauty of the nature in Malaysia from our view. They are may about the tree, waterfall or animal.

9. Insect
The page that collects my photo from macro shoot. Subject are all kind of insects found around my garden.

10. Scene
The page that collects all photo taken by my intuitive, something that caught my attention suddenly.


Nak belajar tanam Orkid? Dapatkan buku hebat ini :)

Nak belajar tanam Orkid? Dapatkan buku hebat ini :)
Ia ditulis berdasarkan pengalaman penulis sendiri. Boleh dibeli di Karangkraf Mall secara online ya. :)

Bab Bonus

Buku ini juga membincangkan mengenai perladangan Vanila di Malaysia di dalam Bab Bonus. Penulis memberi pandangannya mengenai permasalahan yang perlu diatasi sebelum melakukan pelaburan di dalam perladangan Vanila di Malaysia.

Tuesday, March 16, 2010

1 macam tapi 9

Asalnya aku beli hanya 3 pokok untuk koleksi peribadi...dan ada la kawan ni terbekenan bila aku tunjuk fotonya...mintak le aku belikan..lepas tu terjadi le perkara yang diluar kawalan aku...

Maka terpaksa le aku bawa balik ke TBV kesemua pokok ni...tanam elok elok kat tunggul kayu..tepek sphagnum moss mahal..sekarang depa keluar bunga serentak...bunga semua sama kualiti...

Phal. Coral Isle x Phal. Gelbriber x Phal. violacea








2 comments:

juliadam said...

patut la akak pegi dah tak ada pilihan. awak borong semua. kalau tahu akak beli aje dari awak.

. said...

Kak..he he he...