Page Abstract

1. Main
The main page of this blog. You are here. Page that collects photos from our plants collection(mainly orchids) that are flowering at the posted time.

2. About TBV
Introduction of TBV and Bera district (where TBV is)

3. About Pahang
Anything about the state of Pahang, such as interesting places to visit, activities of the population and many more.

4. Diseases
Share about the common diseases always occur to your orchid in the tropical climate.

5. Fungicide
The type of fungicide available in Malaysia to treat the plant's diseases.

6. Pesticide
The type of pesticide available in Malaysia to treat the plant's pest.

7. Fertilizer
The fertilizers that we use for our plants.

8. Nature
Any photo about the beauty of the nature in Malaysia from our view. They are may about the tree, waterfall or animal.

9. Insect
The page that collects my photo from macro shoot. Subject are all kind of insects found around my garden.

10. Scene
The page that collects all photo taken by my intuitive, something that caught my attention suddenly.


Nak belajar tanam Orkid? Dapatkan buku hebat ini :)

Nak belajar tanam Orkid? Dapatkan buku hebat ini :)
Ia ditulis berdasarkan pengalaman penulis sendiri. Boleh dibeli di Karangkraf Mall secara online ya. :)

Bab Bonus

Buku ini juga membincangkan mengenai perladangan Vanila di Malaysia di dalam Bab Bonus. Penulis memberi pandangannya mengenai permasalahan yang perlu diatasi sebelum melakukan pelaburan di dalam perladangan Vanila di Malaysia.

Wednesday, March 10, 2010

Kerana Tak Tahan!

Korang mungkin tak minat dengan orkid di dalam genus Bulbophyllum....tapi tidak aku...aku adalah seorang pengumpul orkid di dalam genus ni..

Nah..ni le koleksi terbaru aku untuk Bulbophyllum..bunga tidak diketahui...dikatakan berasal dari Indonesia..dikatakan bunga cantik warna kuning....

Tu yang tak bley tahan...aku beli gak le...teruja nak tengok bunga dia...tapi ada satu faktor yang lebih utama kenapa aku beli gak...

Korang tengok le 'sejarah bunga' dia ni...ada 10 tangkai bunga dah..itu maksudnya dia ni 'free flowering'...


Haaa...yang kat bawah ni aku tak tao gak...juga dari Indon pak...tiada tanda pernah berbunga...tapi alang-alang dah sambaq...bak mai 2 2 la...

1 comment:

Cath J said...

kalau berbunga ambik photo yer... aku pun gatai hati nak nengok.. ^_^